Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Inge Groenewegen - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Inge Groenewegen - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Januari 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ha lieve schatten,

En allemaal al lekker in de carnavalsstemming? Met zo'n prins zal dat wel helemaal goed komen (proficiat Frank!!). Ik kijk er ook echt naar uit. Nog maar een 2 kleine weekjes en dan ben ik alweer terug en kan ik lekker de carnaval gaan vieren met jullie..

Maar voor mij heeft de tijd hier ook niet stil gestaan. Na eerst nog even een paar daagjes samen met Joep hier genoten te hebben van Kuala Lumpur, was helaas het moment al weer aangekomen om afscheid van elkaar te nemen. Dit vond ik echt klote, want we hadden het zo fijn samen (bedankt hé, lieve schat!!).

Na het afscheid werd het dus weer flink werken voor mij, aangezien ik veel vrije dagen had gehad. Ik ben nu werkzaam in de Housekeeping. Ik moet zeggen dat ik dit erg leerzaam vind. Ik heb hier verschillende taken: zo moest ik hotelkamers en public areas schoonmaken (mam, ik kan nu heel goed een bed opmaken!!), ben ik coordinator geweest voor een paar dagen en deze week ben ik supervisor Housekeeping. Ik ben erg benieuwd, en kijk er zeker naar uit.

Afgelopen week zijn we ook nog een keer met de girls gezellig tapa's wezen eten, ben ik nog met Inge bij Planet Hollywood gratis drankjes wezen drinken (Wednesday night, Ladies night) en ben ik nog een paar keer wezen fitnissen.

Ook het weekend was weer zeer geslaagd. De vrijdag begon met een film & wijnavondje samen met Inge. Rond 23.30 uur was ik weer thuis. Thuis ben ik toen gezellig wezen buurten bij wat mensen van het hostel en hebben we lekkere drankjes gedronken. Om 00.15 uur besloten we om toch nog even te gaan clubben. Wij dus met z'n zessen (ik, 2 werknemers van het hostel, een jongen van Dubai, een jongen van Libië en een meisje van Maleisië) een auto in, op weg naar club Zouk. Hier kocht de jongen van Dubaï een fles Chivas (whiskey) en hoefde we dus geen entree te betalen en kregen we ons eigen tafeltje. Verder haalde hij ook nog een keertje een rondje Sambuca en een rondje B52. Je raadt het dus al: het was echt een super gezellige, maar onverwachte avond. En helemaal top was, dat DJ Marco V aan het draaien was. Op het eind van de avond heb ik hem dan ook nog even de hand geschud. Toen we uiteindelijk de club uitgeveegd werden zijn we nog even bij de McDonalds een hapje wezen eten en daarna ben ik thuis meteen mijn bedje ingekropen, aangezien het alweer 05.00 uur was.

De volgende dag, zaterdag dus had ik wel wat moeite met opstaan, en had ik toch ook wel een lichte kater. Maar om 12.30 uur had ik met Inge afgesproken, want om 13.00 uur namen we de bus vanaf het busstation in KL naar Cameron Highlands. Na een bustocht van ongeveer 4,5 uur arriveerden we dan eindelijk in Cameron Highlands. Cameron Highlands biedt een erg rustgevende omgeving en de Maleisiers gaan hier naartoe om even lekker af te koelen (dit omdat het gelegen is op honderden meters boven zee-level en de temperatuur dus lager ligt). Inge en ik hadden hier een goedkoop hosteltje geboekt, dat verder prima was. 's Avonds hebben we ergens een lekker hapje gegeten, wat rondgewandeld en daarna nog even een lekker drankje gedaan. Vervolgens zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan, want voor vandaag hadden we een halve dag tour geboekt. Deze tour begon vanmorgen om 09.00. We werden door een busje opgehaald en hebben vervolgens verschillende mooie plekken van Cameron gezien. De tour begon met een bezoekje aan een Boeddhistische tempel, daarna een bezoekje aan de Rose Gardens, gevolgd door de Strawberry Farm (lekkere aardbeien hier). Hierna gingen we naar een butterfly farm (Inge en ik hadden hier niet zo'n zin in, dus hebben even lekker buiten wat gechillt). Vervolgens gingen we naar een zeer beroemde theeplantage. Dit was erg mooi om te zien en natuurlijk hebben we hier ook even een lekker kopje thee gedronken. Na hier even lekker gerelaxed te hebben zijn we ten slotte nog naar een Bee Farm geweest en naar een lokale markt. Rond 13.00 uur waren we weer terug in het centrum. Na even lekker geluncht te hebben, was het alweer tijd om met de bus terug naar KL te gaan. Na een rit van weer circa 4,5 uur waren we weer terug in onze stad.

Nu zijn het dus nog maar een 2 kleine weekjes voor mij hier, in dit geweldige land. Ik zal het hier zeker gaan missen, maar ik ben vooral heel blij om weer naar huis te gaan.

Tot heel snel, lieverds.
Dikke Knuffel

  • 20 Januari 2008 - 13:39

    Mam:

    Wat weer een mooi verhaal en je hebt weer vanalles gedaan las ik.
    Het begint inderdaad op te schieten dat je weer thuis bent.
    Ik vind wel spannend om je weer te zien na zo'n lange tijd.
    Ben erg benieuwd.
    Tot bels,Groetjes Mam,

  • 20 Januari 2008 - 14:06

    Gerdie:

    He meis,

    Zo te lezen ben je weer aardig cultureel geweest afgelopen dagen:) lijkt me wel sjiek allemaal te zien! De foto's zien d'r ook erg mooi uit! Al die landschappen. Ik kijk er ook naar uit om weer samen met jou te gaan zuipen:) En lol te maken! En een mooier moment dan op carnaval thuis te komen kan gewoon niet!:) hahaha. Meis geniet je laatste daagjes daar! En tot al heel snel!:)
    dikke kus Gradje

  • 20 Januari 2008 - 15:29

    Mien & Jo:

    ha inge,
    alweer zo'n mooie foto's van al je belevenissen (ook met joep)!
    vanmiddag is joep voetballen gaan kijken bij metieske (vvv-psv 1-1) en daarna gaat hij naar de zittingsavond die al om 5 uur begint.
    het schiet al lekker op voordat je naar huis komt en we zijn erg benieuwd naar je. Nog veel plezier en we horen nog wel van je!
    groetjes en veel liefs xxxx

  • 20 Januari 2008 - 17:31

    Luuk :

    Hey Inge,

    Tja dat clubben verleren jullie daar niet ;)
    En weer van die mooie foto's prachtig, Geniet er nog maar met volle teugen van zodat je later zo veel mogelijk herinneringen hebt :D
    Groetjes Luuk

  • 20 Januari 2008 - 21:10

    Gerrit:

    heej inge!
    kijk us aan wat un avonture daar!
    volgens mij werk jij daar amper, en zit je alleen maar mooie dingen te doen, haha
    ook weer hele mooie foto's zag ik!
    wij hebbe ook allemaal zin in volgende week zaterdag, ik heb al vrij gekrege, dus dan komt dat helemaal goed!
    en daarna bouwen we een feesje thuis, dus je moet ma goed uitruste in het vliegtuig!
    haha
    Groetee dien allerliefste broertje, ofjaah det kumt datse ma 1 broertje hes ma good.
    xxx

  • 20 Januari 2008 - 21:14

    Lieks:

    Ha schatje!!!
    Nog maar vijf daagjes en dan moet ik weer naar huis helaas... maaaaaar over een kleine twee weekjes kunnen we elkaar weer zien!!! Ben benieuwd!
    Geniet nog van je laatste weekjes!
    Kusjes

  • 21 Januari 2008 - 01:11

    Joep:

    ha schat!
    super om te lezen dat je weer zo een geweldige tijd heb meegemaakt. Cameron HIghlands ziet er erg mooi uit! En prachtige foto´s heb je ervan gemaakt zeg!Geniet nog van je laatste dagen he! Maar tot snel weer! Love you!
    Groetjes xxx joep

  • 21 Januari 2008 - 10:27

    Anet:

    Hey lieve meid!
    So, so weer het een en ander ondernomen, super! De foto's zien er erg leuk uit!! Wat een uitzicht. Goed om te horen dat het op stage leuk en interesant is. Zoals ik het lees heb je vanalles op stage mogen doen, leuk dan kun je van alls even 'proeven'. Meis geniet nog super van je dagen daar en ik kijk er al stiekem veel naar uit als je weer richting serum komt!
    De carnaval word super hier, gaan we er een feesje van maken ;-)
    Meis tot snel.
    xxx

  • 21 Januari 2008 - 10:48

    Bob:

    Ziet er mooi uit zeg! Je hoeft je niet te vervelen die laatste weken als ik dat zo lees. Tot snel!

  • 21 Januari 2008 - 12:38

    Ankie:

    haaa lieve meid!!
    fijn om te lezen dat t je nog steeds goed bevalt..!en weer een hoop hele mooie foto's! echt super..
    het begint nu echt op te schieten ja.. alweer bijna richting serum! ik kijk dr echt naar uit.. echt super dat je d'r weer bijna bent! :D
    maar geniet nog maar heeel veeel van de laatste dagen!! maak d'r nog een super tijd van! en tot heel snel!!
    liefs kus ankie

  • 21 Januari 2008 - 14:32

    Moniek:

    Hey Inge,
    Bijna je laatste verhaal, maar nog altijd leuk om te lezen en geweldige foto's!
    Geniet van je allerlaatste weken, je bent weer bijna thuis...
    Tot over 2 weken!
    Liefs Moniek

  • 21 Januari 2008 - 17:20

    Ellen:

    Hey zus,

    Zo te horen gaat het nog erg goed daar.
    weer op een mooie plek geweest en weer van alles beleefd. nu nog even hard werken en dan ben je gelukkig weer terug. Hoop dat ik vrij krijg, ga ik je mee ophalen.

    groetjes x je zusje

  • 21 Januari 2008 - 21:32

    Pap:

    Hoi Inge leuk om naar jou foto's te kijken van je nieuwe avontuur in maleisie"wat een mooie natuur heb je daar.
    Leuk om te horen dat je de housekeeping zo leuk vindt,mag je thuis de bedden opmaken ha ha GRAPJE.
    Inge geniet nog van je 2 weken dat je nog in K-L bent groetjes Pap

  • 22 Januari 2008 - 14:20

    Pam En Loes:

    Ha Inge, wat weer een verhalen. Kei mooi. Van Pam moet ik je veel kusjes geven! Ze wilde graag met mij foto\'s van jou kijken. We zien je gauw. Groetjes van ons allemaal.

    PS Jan is benieuwd naar zijn peettante!!

  • 22 Januari 2008 - 15:02

    Elke:

    Heey Inge,
    succes bij de housekeeping. Leuk dat je op elke afdeling een beetje onderaan begint en dan naar boven klimpt. Zo zie je heeeel veel takken van 1 bedrijf! Succes er mee en geniet er nog maar efkes van! Zien we jou straks weer met de carnaval!
    Groetjes,
    Elke

  • 23 Januari 2008 - 11:05

    Crissy:

    Wat een leuke verhaal en mooie foto's weer!
    Geniet nog van de laatste twee weekjes,
    want voor je het weet is het voorbij...
    Tot (volgens mij) carnavalszaterdag!?!
    Liefs Crissy

  • 24 Januari 2008 - 12:23

    Femke:

    Hejj meis!!
    Zo te zien heb je het nog steeds erg
    goed naar je zin daar!! Gelukkig! Ook weer een leuk verhaaltje en mooie foto's.
    Maar is ook wel weer fijn dat je
    bijna naar huis komt, geniet er nog
    maar van de laatste weekjes en tot snel!!
    Liefs Femke...

  • 25 Januari 2008 - 10:27

    Mariet (mam Van...):

    Hoi Inge!!

    Wat weer een leuk verhaal en dan die foto's!!!Geweldig!!
    Geniet van de laatste dagen, een goede reis en we zien je tijdens de carnaval wel weer in Serum!!

    Groetjes Mariet

  • 25 Januari 2008 - 10:52

    Opa En Oma:

    Lieve Inge,
    Wat een mooie foto's en een mooi verhaal.
    Gelukkig nog een paar dagen want we zijn heel blij je weer te zien.
    We wensen je een hele goede reis terug.
    Tot zaterdag!
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Liefs Opa en Oma,

  • 25 Januari 2008 - 11:39

    Anja:

    Hoi INge,
    Wat een leuk verhaal en mooie foto´s.
    Het einde komt in zicht.
    Nog een dikke week en je bent weer thuis.
    Geniet nog van je laatste daagjes en goede reis terug.
    Groetjes Anja,

  • 25 Januari 2008 - 16:41

    Joep:

    ha lieve inge! hoe is het nog in KL? zojuist had ik je geprobeerd te bellen, maar ik kreeg je helaas niet te pakken! Probeer het morgen nog wel een keertje!Gelukkig nog maar een weekje en dan ben je terug in serum en kunnen we meteen carnaval gaan vieren! Tot snel he!
    Liefs en dikke kus, joep

  • 26 Januari 2008 - 19:03

    Neel:

    Opa ligt sinds gisteren in het ziekenhuis.Heb hem straks gebeld en vroeg nog hoe gaat het met Inge en doe ze de groeten.
    Dus bij deze
    Groetjes Neel

  • 26 Januari 2008 - 19:39

    Paula:

    Ha Inge , leuk het gaat nog goed zo te zien , het weer is lekker geniet er nog maar van .
    Zo nog even en jij bent ook weer thuis , kun je meteen feesten .
    Lieke is ook weer thuis vanavond gaat ze voor het eerst uit dan is ze zo weer ingeburgerd hier in serum groetjes van Jan Steff en Paula.

  • 29 Januari 2008 - 21:26

    Floor:

    Hey Inge,

    Goed om te zien dat het zo goed met je gaat. Weer vele foto's en een mooi avontuur. Je hebt me wel aan het denken gezet met zo'n mooi verhaal. Ik denk dat ik ook nog wel een keer een half jaartje naar het buitenland ga. Ik zie er naar uit je weer te zien tot zaterdag.

    Groetjes x Floor

  • 29 Januari 2008 - 21:34

    Ellen :

    :) HEY INGE :)
    JAJA NOG 4 NACHTJES
    We komen net terug van het thuisfeest van Li-yen die is PRINSES van de horizon geworden.
    tot over 4 nachtjes x

    alaaf he x'jes van je zusje, broertje, pap en mam

  • 30 Januari 2008 - 13:05

    Ans En Peter:

    hallo Inge
    geniet nog van je laatste dagen een hele goede vlucht naar huis en in serum een hele fijne karnaval
    groetjes van Ans en Peter uit Venray

  • 30 Januari 2008 - 14:35

    Joep:

    ha mupke!Nog een paar nachtjes en dan ben je weer in het ezelsriek! Ik zie er echt naar uit om je weer te zien al is het dan maar 3 weken geleden dat ik je voor het laatst gezien heb, het lijken wel 3 maanden! Maar geniet nog van je laatste dagen he en alvast een goeie reis gewenst en tot zaterdag! Ik bel je nog wel!

    Liefs en dikke kus, joep

  • 30 Januari 2008 - 19:26

    Lieve Inge:

    gelukkig is het zo ver
    je komt eindelijk naar huis
    we hebben je toch wel gemist
    al die maanden
    geniet er nog effe van
    en we wensen je een goede reis terug
    en tot zaterdag
    veel liefs dikke kus

    jo en mien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2008

Sweet home!!

20 Januari 2008

Cameron Highlands

07 Januari 2008

Kota Kinabalu & Langkawi

27 December 2007

Joep en Inge

18 December 2007

Fijne Feestdagen!!
Inge

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 28912

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 27 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: